سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لوازم کفسابی

 

چند مورد از لوازم کفسابی:

برای انجام عملیات کفسابی نیاز مند وسایل هستیم که بتوانیم کفسابی بهتری انجام  دهیم ولی قبل از هر چیزی به فردی نیاز داریم که در زمینه کفسابی متخصص و با تجربه باشد در این قسمت از لوازم مهمی که در کفسابی استفاده میشود توضیحاتی داده میشود این لوازم شامل موارد زیر میباشد:

1) انواع دستگاه ها:

دستگاه ها خود به سه گروه تقسیم میشوند که انواع شامل :دستگاه کفسابی تک فاز،دستگاه کفسابی سه فاز و دستگاه کفسابی دستی است.

در بیشتر کفسابی ها از دستگاه سه فاز استفاده میشود چون کار راحت تر و با کیفیت تر از دستگاه دیگری انجام میشود اما در برخی از ساختمان ها که برق 3فاز ندارند باید از دستگاه تک فاز برای انجام امور کفسابی استفاده کرد ولی این هم باید مورد توجه قرار بگیرید که عملیات کفسابی با دستگاه 3 فاز نسبت به دستگاه تک فاز هزینه بیشتری دارد.

و در مورد دستگاه کفسابی دستی این نوع دستگاه در مکان های که فضا کم است مورد استفاده قرار میگیرد و اغلب در راه پله  و  دیگر مناطق که فضا کم است استفاده میشود.

2) انواع لقمه در عملیات کفسابی:

در کفسابی از لقمه های متعددی برای هر چه بهترسابیده شدن سطوح استفاده میشود و کفساب های حرفه ای میدانند که لقمه ها باید به ترتیب استفاده شود تا بهترین کفسابی روی سنگ انجام شود انواع لقمه ها :لقمه 36،لقمه46،لقمه 60،لقمه 80،لقمه رزین و بتونه،   لقمه 120،لقمه 220،لقمه 400،لقمه 600،لقمه 800،لقمه 1200،لقمه سیناکس ،لقمه ایتالیایی.

3)پد الماسی یا اسید کفسابی:

امروزه یکی از بهترین وسایل برای ساب زنی پد های الماسی و اسیدی است که در مراحل کفسابی استفاده میشوداین نوع پد ها مانند لقمه های هستند که از قطعات کوچک ساخته شده اند ویژگی این نوع پد های این است که هر نوع خط و خش را از سطوح پاک میکند انونوع پد های بیشتر در سنگ گرانیتی استفاده میشود تا بتواند رزین و بتونه را از روی سنگ بردارد و سطحی صاف و شفاف تحویل دهد.

4)بتونه یا رزین سنگ:

این دو مورد  از موادی ساخته شده اند که بتوانند درزها و خلل های که روی سطوح سنگی وجود دارند را پوشش دهد باید در نظر داشته باشیم که برای هر سنگی مواد تولید شده است که باید هم رنگ سنگ باشد  تا کیفیت بیشتری و دید بهتری داشته باشد.

 مواد تولید کننده رزین از پلیمر و پایه های حلال میباشد و مواد تولید کننده بتونه با مخلوط سیمان سفید و چسب ساخته میشود در کفسابی خیلی مهم است که اول درز ها را بپوشانیم تا بتوانیم ترمیم را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم.