سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ترمیم سنگ



vچند توصیه در مورد نگهداری و ترمیم سنگ

در هر ساختمانی سنگهای آن جزو با رازشترین و گران قیمت‌ترین اقلام محسوب میشود سنگ ها علاوه بر ان که هزینه زیادی را تحمیل میکنند، اما در شکل دهی و زیبایی ساختمان نقس بسزایی را اجرا میکند.به همین دلیل اگر میخواهید زیبایی ساختمانتان که یکی از سرمایه های شماست حفظ شوید باید در حظو نگهداری سنگ ها کوشا باشید. 

 مشکلاتی که سنگها میکنند و شیوه های مقابله با آنها:

سنگهای تزئیینی مرمریت، گرانیت و دیگر سنگها بسیار بادوام هستند. اما به هر حال با اشتباه نصب کردن و نگهداری نامناسب و همچنین گذر زمان باعث ایجاد مشکلاتی در سنگها میشود که ما در ادامه مطلب به برخی از آنها خواهیم پرداخت.

از بین رفتن درخشش سنگ

این مورد میتواند مربوط به قدیمی بودن سنگ باشد. سنگ‌های مرمریت مخصوصا از این مورد رنج میبرند چون  بسیار نرم هستند.

رنگ رفتگی

بر اثر استفاده از مواد شیمیایی روی سنگ‌­های مرمریت نقاطی از سنگ دچاره ماتی میشود به این مورد رنگ رفتگی میگویند. اما سنگ های گرانیت نسبت به دیگر سنگ‌ها در مقابل مواد شیمیایی مقاومت بیشتری دارد و کمتر دچاره رنگ رفتگی میشود. اما سنگی مثل مرمر به راحتی این اتفاق می افتد. 

لکه ها

برخی از سنگ های به علت نبودن آببندی مناسب لکه میگیرند. بیشتر نوشیدینی ها، روغن ها، و غذاها باعث لگه دارشدن سنگ میشود. برخی از این لکه ها  به راحتی ازبین میرود، ولی بعضی دیگر از لگه ها که پاک نمیشوند باید با روشهای حرفه ای باز یابی رنگی را انجام دهید.


شوره زدگی

این مورد به صورت پودری سفید بر روی سطح سنگ ایجاد میشود.شوره زدگی برای سنگ های که خیس هستند ویا اینکه تازه نصب شده اند یک امر عادی میباشد. برای پاک کردن این شوره­ها نباید از آب استفاده کرد. سطح سنگی که این مشکل را دارد باید با سنباده یا مواد دیگر سیقل داده شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و بهره‌مندی از خدمات کفسابی به سابینو مراجعه کنید.